onsdag 2. februar 2011

2 uker til avreise

Nå er det bare to små uker til vi forlater Gardermoen med kompassnålen i sydvestlig retning. Reisefeberen sniker seg innpå i det de siste forberedelsene gjøres. GOstudy har ordnet med flybilletter hele veien ned og organisert transport til hotellet. Veldig behagelig å slippe å tenke på siden Puerto Escondido ligger bortimot 80 mil unna flyplassen i Mexico City. Nå når avreisedato nærmer seg er det godt å ha fått unnagjort det meste. Vaksiner, reiseforsikring og skolebøker er i boks. Nå ligger hovedfokuset på å få pakket kofferten. Har vist seg å være en større utfordring enn først antatt. Det meste av klær og sko må dessverre forbli hjemme, idet de lette, anvendelige sommerplaggene prioriteres. Har også måttet kjøpe inn en del til oppholdet, blant annet hamstret inn sminkeservietter for sensitiv hud og tannkrem. Har av erfaring oppdaget at gode alternativer kan være vanskelige å komme over i enkelte land.

Smertestillende og andre legemidler tar jeg også med hjemmefra. Det er lurt siden preparatene ofte har andre navn i utlandet og det kan være vanskelig å vite hvilke virkestoffer de inneholder og hvor sterk dosene er. Det jeg mangler før avreise er malariatabletter og myggnetting (som var anbefalt å ta med fra Norge). Har lett etter myggnetting i hele byen og på nett, uten hell. Satser på å finne noe når jeg er i Oslo noen dager før avreise. Noen forslag til hvor jeg burde lete?

Denne store kofferten med fire hjul fikk jeg i julegave. Kom veldig godt med, må bare passe på å ikke fylle den helt opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar